Laura kysyt, että olenko ollut koskaan hierojalla.

Nyt kun oikein tarkkaan mietin niin muistan yhden tapauksen jostain yli kahden vuoden takaa.

Kutsuin silloin sukulaisiani tänne Runnille. Kokoonnuimme tuonne Runnin kylpylälle pariksi päiväksi. Mukana oli muun muassa kaikki sisareni. Tässä poseeraamme yhteiskuvassa. Oikealla on veljeni Pekko ja sitten systerit Vaakku, Tantta ja Pinja. Minä olen tuo komea nuorukainen tuossa toisena oikealta, ja Vaakun isäntä on meitä pitelemässä.

Eihän me kauvaa jaksettu paikallamme olla, vaan pian oli melkoinen temmellys käynnissä. Olimme silloin vai vuoden ikäisiä.

Siellä oli silloin myös yhteisessä illanvietossa hierontanäytös, ja minä pääsin malliksi.

Se oli tuo minun kasvattajani, Jossu-täti, joka näytti, miten koiria hierotaan ja venytellään.

Aluksi olin hieman ihmeissäni, mutta tosi hyvältä se tuntui.

Ja lopulta oli niin rento ja hyvä olo.

Isäntäkin on juuri lähdössä hierojalle, joka osaa myös kalevalaista jäsenkorjausta. Toivottavasti hän tulee sieltä yhtä rentona takaisin, kuin minä olen tässä.

Isännällä nimittäin alkoi talviloma aika huonosti, kun joku noita pääsi iskemään tuolla riihellä puuhommissa nuolensa hänen selkäänsä, ja nyt ei sitten meinaa päästä ollenkaan liikkeelle. Harmittaa, etten arvannut olla vahtimassa. Nyt en ole sitten emäntää päästäny sinne tänään yksin, vaan olemme hakeneet polttopuut sieltä sisään yhdessä tuumin.