2083481.jpg

"Muistiko kukaan, että nämä maisemat kuuluvat siihen minun Saarikosken- eli Neulatammenlenkkiin, jota pienenä poikana vipelsin äiskän ja emännän perässä joskus useampaankin kertaan päivässä. Ne minun lapsuusajan juttunihan katosivat tuolta corgisti-nurkasta muistaakseni jonnekkin ihmeelliseen avaruuteen, josta joku lupsi ne joskus minulle palauttaa, mutta ei niitä ole takaisin kuulunut. Onneksi minulla on kuitenkin kait kaikki kuvat tallella, joten voin kyllä joskus täällä muistella niitä vanhoja aikoja."

2078443.jpg

Tämä on sen lenkin varrella oleva Saarikosken puusulkukanava.

2078447.jpg

Tuo koivukin taisi olla silloin aivan kokonainen. Nyt siitä on varmaan joku tehnyt talveksi polttopuita.

2084015.jpg

Riippusilta on tietysti myös matkan varrella, ja se on tosi kiva ylittää.

2084021.jpg

Tänään meillä oli sitten kiireinen päivä, kun koko tuo puukasa piti siirtää pikaisesti riiheen suojaan, kun huomenna tulee lunta oikein tosissaan. Niin minä ainakin olin taivaanmerkeistä lukevinani, enkä useinkaan erehdy.