Muistattehan, että eilen ja tänään on sitten meneillään valtakunnallinen pihabongaus. Minä päätin jo eilen suorittaa velvollisuuteni, ja asetuin kokonaiseksi tunniksi keittiön ikkunaan.

Keltasirkkuja on ainaki 1,2,3,....30...ja sitten viherpeippoja aika paljon...

No, mikä ne nyt säikytti lentoon?

"Hei tupsukorvat, menkää nyt joutuin pois! Keskeytittä mokomat minun pihalintulaskentani!"

Onneksi ymmärsivät lähteä, jotta pääsen taas jatkamaan...talitiaisia...sinitiaisia...urpiaisia..hömötiainen...

Taas joku häirikkö!

Kauriit kai ihmettelevät, missä minä piileksin, kun en ole niille kuskaamassa sapuskaa. "MENKÄÄ NYT ODOTTELEMAAN. KOHTA MINÄ TULEN!"

Onneksi neki ymmärsivät poistua!

Nyt tuli ainaki käpytikka uutena, ja tuolla kodan päällä hyppii viisi närheä...ja harakka.

Muistakaapa kaikki osallistua tänään, jos ette eilen bongailleet. Minä ehkä otan tänään uusiksi, kun eilen oli niin paljo noita häiriötekijöitä.

Ohjeet löytyvät täältä http://www.birdlife.fi/lintuharrastus/pihabongaus-2009.shtml